🇺🇸 - Hard to sleep last night, very bouncy. Gonna take my time this morning. Eat well, sleep more, drink, make water... when I feel ready I will start paddling. I'm drifting about 1.5 knots in the right direction while on big sea anchor, so not bad to stay put a bit. I set the big sea anchor as wind was between 20-24 knots. Couldnt really sleep all night. Lots of waves passing above the cabin and making loud noises.

Some rogue side swell out of nowhere banging on the side. Completely out of patterns. You hear them coming. Not reassuring, but I trust my rubber ducky.

Been pushing 12 hours a day since the beginning to make sure I could catch trade winds in best position. Not sustainable for my body. Exhausted every night. This morning drift is favorable in direction and speed so I'll take my time to eat, drink and rest more. Need to fuel my body for long game. One issue I have is that I can only sleep on my back. On my side shoulders bounce too much sideways. Some chafing happening on my backside - it’s ok.

🇫🇷 - Difficile de dormir la nuit dernière, ça bougeait beaucoup et de nombreuses vagues passaient au-dessus de la cabine et faisant un grand bruit.. et certaines sortaient de nulle part en arrivant sur le côté. Complètement hors modèles. Pas trop rassurant, mais j'ai confiance en mon "kayak canard flottant" !

Un problème que j'ai est que je ne peux dormir que sur le dos. Lorsque je suis sur mon côté, je rebondis sur mes épaules rebondissent trop sur le côté. Je commence à avoir des frottements sur mon dos auxquels je dois faire attention.

Depuis le départ mon rythme de navigation c'est 12 heures par jour pour être sûr de pouvoir attraper les alizés avec le meilleur placement, mais c'est épuisant et j'ai conscience que mon corps ne tiendra pas ce rythme. Ce matin la dérive est favorable en direction et en vitesse donc je vais prendre mon temps pour manger, boire, me reposer davantage, m'hydrater, faire une production d'eau douce... Quand je me sentirai prêt, je me remettrai en route. Malgré le fait que j'ai mis ma grande ancre flottante car le vent était entre 20 et 24 nœuds, je dérive d'environ 1,5 nœud dans la bonne direction, donc je peux rester dans cette situation sans problème.