🇺🇸 - A west wind comes from the west and blows toward the east. When this happens I am blown back towards the land. This is what has been happening for last two days so I have been doing 10 hours each day to make progress towards south west (Hawaii). Best scenario is a North wind blowing me south. This helps so that when I take a break at night its not a big deal and I don't lose ground.

Right now I paddle towards the SW. If there is a west wind during the day I make little progress because of the wind and the swell. But most frustrating is the loss that occurs at night. As soon as I stop paddling the wind blows me off course. If I lose 15 miles during the night i have to make them back up the next day.

Its true you should't worry about the things you cant control, and only change what you can control. I do that. That's the theory. In reality it still sucks, ha!

Dave said "The Lord giveth and the Lord taketh.." and the old adage "The ocean doesn't care" Ha!

🇫🇷 - Le vent d'Ouest souffle... vers l'Est !

Lorsque c'est le cas, je suis renvoyé vers la terre. C'est ce qui s'est passé ces 2 derniers jours, durant lesquels je me suis battu durant 10 heures par jour pour progresser vers le Sud-Ouest (Hawaï).

Le meilleur scénario que j'entrevoie pour le moment est l'arrivée d'un vent du Nord (donc qui souffle vers le Sud). Cela me permettra de faire une pause le soir sans perdre terrain dans ma route vers Hawaï.

En ce moment je rame vers le SW. S'il y a du vent d'Ouest dans la journée j'avance peu à cause du vent et de la houle. Mais le plus frustrant est la perte qui se produit la nuit. Dès que j'arrête de pagayer, le vent me fait dévier de ma route. Si je perds 15 milles pendant la nuit, je dois les rattraper le lendemain.

Mais comme il ne sert à rien de se soucier des choses sur lesquelles vous n'avez pas de contrôle je fais contre mauvaise fortune bon coeur.

Bon, en théorie c'est vrai, mais en réalité, ça craint toujours !

Dave a dit "Le Seigneur donne et le Seigneur prend .." et comme dis le vieil adage "L'Océan s'en fiche" !